LadyBlue 0 Postad 12 Augusti , 2009 Hej! Har någon av er renoverat däckytan.. de skrovliga (halkskydd) partierna? Jag har sett att många båtar har däckyta av nått gråaktigt material.. Är det något man kan beställa i färdiga bitar till sin båttyp, eller målar man på ny yta? Var finns det att köpa isf? Tack på förhand för era goda råd.. Compis 28 / Hon är till salu! Gunilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 12 Augusti , 2009 TBS matta finns tex hos Ital Nordic i Henån Byggplats har Treadmaster Flexiteek och Marindedeck 2000 är ju två teakvarianter http://www.rerub.se/se/default.htm Många andra målar bara ett nytt halkskydd i en avvikande färg, typ X-båtar osv osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyBlue 0 Postad 12 Augusti , 2009 Tack för svaren! Då ska jag forska lite bland de olika alternativen du tipsade om! /Gunilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 12 Augusti , 2009 Vi lade TBS (som ersättning för en gammal sliten Treadmastermatta) på vår breda 42-fotare förra året. Materialkostnaden blev ca 12.000 inkl lim. Jobbet tog ca 2 7-dagarsveckor för mig och min hustru. Då blev mallandet extra besvärligt eftersom vi var tvungna att följa den gamla mattans mått exakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 13 Augusti , 2009 ett annat tips är att göra halkmönstret med topcoat och en korthårig rulle. blanda i microballonger/mjöl. i topcoaten så att den blir tjock som sirap. prova på en prov bit och se hur halk mönstret blir efter du rollat. du får ha maskerat upp hur du vill ha halkmönstret innan. det är så dom flesta båtar har orginal. blir det för vasst så slipar du efteråt tills du tycker det är lagom. detta är ett ganska billigt alt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser