Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Stefanius

Uttern påbörjar flytten til Polen

Rekommendera Poster

Idag på www.norran.se och folkbladet.nu , står nu att Utterbåtar har börjat packa

ihop för att flytta tilverkningen till Polen. Bara beklaga att det anrika märket gått detta

öde till mötes. Synpunkter nån ??

//Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tyvärr händer det att arbetstillfällen flyttas utomlands, men om jag förstår det rätt tillverkas det idag massor med olika båtar i Polen. Har själv ägt en sådan båt och kvaliteten var det inget fel på. Och man får vad man betalar för är båten 10-20% billigare borde också kvaliteten också följa med men men med större volymen kan du hålla jämnare kvalitet osv vilket gör att man inte råkar ut för de riktiga bottennappen. Jag har inget alls emot att båtar trycks fram i större kvantiteter om det innebär jämnare kvalitet och bra priser. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Behöver ju inte betyda sämre kvalitet, och kanske blir de billigare då(fast det tror jag inte)?

Blir konstruktionsavd, försäljningsavd osv kvar i Sverige eller?

Men näe, det är inge kul när svenska företag flyttar tillverkningen utomlands, men ägarna vill väl tjäna mer då det blir billigare att tillverka där och det får man ju respektera.

Gamla anrika Örnvik tillverkas ju i Polen (om än att de väl inte har en enda modell som härstammar från svenska Örnvik längre) och de är ju hyfsad kvalitet (fast jag gillar ej utseendet på många av deras båtar men det är ju en annan sak).

/Bo

Senast ändrad av bossee | 12 augusti 2009 | 12:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...