Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
klovervagen

Glömde luftskruven på tanken - skit i gasaren eller membran kass??

Rekommendera Poster

Suzuki 40hk -86

Lade i båten för första gången i år i helgen, har hållt på och fixat skrovet hela sommaren..

Drar igång den, går som en dröm, gasar på går upp i plan. Gasar på ännu mer, den bara sticker iväg...Inget att klaga på...Men sen när jag saktar in så dör den..

Märker att jag glömt öppna luftskruven på tanken :( Öppnar den, sen vill den inte gå..

Det går att få gång den på tomgång ett tag..men så fort man lägger i växeln så dör den...
Testade lite med att pumpa på blåsan, men jag tyckte inte att det hjälpte nått...:S

Nu är min fråga till er experter...

Är det skit i förgasaren? Kan membranet pajjat? Eller kan det vara blåsan som hängt sig på nått sätt?? Eller nått annat..?

Mycket tacksam för svar..

//DAVID

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kommer inte riktigt ihåg, minns att det var lite konstig..Vad skulle det betyda om den var hård då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ska bli hård när du klämmer på den några gånger, då har du fått upp tryck i slangen.

Om den inte blir hård får du inte tryck i den, och det blir problem att få bensinen till motorn.

När du kör så brukar blåsan mjukna igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter nästan som mitt problem.

Jag köpte mig en crescent med 30hk suzuki -88 och la i den. Gick perfekt hela turen hem ( ja låg i nästan fullt hela vägen) sen dagen efter var jag ute och åkte och den la av efter jag hade haft ganska hög gas men jag hade luftskruven öppen! Efter en ca 20min starta den och jag börja åka hemmåt och det gick fint då jag låg på ganska hög fart. Men sen börjar den grångla innan jag hade hunnit få på gas så till slut efter jag gjort vad jag kan så då lämna jag in den på en firma här i stan.
De gjorde rent förgasarn, Bytte tändstift och böt membran (mitt membran vart trasigt). Nu funkar den som den ska förutom när den är kall så måste man köra på lite gas sen kan jag åka hur jag vill:)

Hoppas du förstår och det kan hjälpa dig i ditt problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe, glömde också luftskruven, men följden blev bara att tanken drog ihop sig och såg ut som en punkterad fotboll

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okey, det är väl vad jag hade tänkt oxå..har tändstift ligger så får testa det...och kolla på hur membranet ser ut...Tack

Ingen som vet nån bra reservdels-shop till suzuki utombordare 2-takt!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...