Lutis 0 Postad 11 Augusti , 2009 Som Norrlänning i behov av navigationsprogram till datorn skall man inte satsa på Det Levande Sjökortet 4.0. Jag köpte det i förra veckan och fick det i fredags (7 aug 2009). Satte mig för att beställa sjökort och efter lite letande så hittade jag sidor med kustkort, men de jag skulle ha kunde jag inte hitta. Jag mailade supporten och i måndags 10 aug fick jag svar från supporten på T-kartor Sweden AB att de inte hade några digitala sjökort norr om Gävle. Så tydligen anser företaget, som är beläget i Kristianstad, att Sverige slutar i Gävle. Skall ni norrlänningar ha ett navigationsprogram till datorn så finns SeaClear som är gratis och soltek.se säljer digitala sjökort över HELA den svenska kuststräckan. Bemötandet från supporten på T-kartor kan man dessutom ha synpunkter på efter att jag diskuterat problemet med dem via mail. Skriver just nu på en anmälan till Konsumentverket angående marknadsföringen av Det Levande Sjökortet 4.0. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser