tove 0 Postad 11 Augusti , 2009 Jag har en mercruiser 3,0 LX -97 som jag tycker har fel färg på tändstiften, lite fuktiga. Var ska jag börja justera för att få rätt färg på stiften? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JNordin 0 Postad 11 Augusti , 2009 Du ska minska bränsletillförseln på förgasarna ( 2 port, eller 4 port) ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tove 0 Postad 11 Augusti , 2009 Det kan jag nog inte svara på. Har det med antalet förgasare att göra så är svaret 1st. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 11 Augusti , 2009 2-port eller 4-port? Om du plockar loss luftrenaren från förgasaren, så skall i förgasaren vara två eller fyra hål. Är det bara när du kört fullt som stiften är fuktiga? Eventuellt kan du ställa ner sekundärportarna lite eller kanske till och med nästan stänga dem helt. Mvh fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 12 Augusti , 2009 Den här tråden andas amatörsnack, och det är väl helt ok i och för sig, jag är en av dom. alla får plats på mg. Men då ska man veta att man kan skada motorn ordentligt om man stryper bränsletillförseln för mycket. Bensinångorna fungerar som oerhört effektiv kylning av ovansidan på kolvarna under insugnings- och kompressionstakten. för mager blandning som visserligen motorn går snålt och bra på kan vid högt effektuttag resultera i sönderbrända kolvar som är lika med ras. i all välmening ta det förskitigt. Smuggler28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tove 0 Postad 13 Augusti , 2009 Nu har amatören kollat sin förgasare och det är en 2-portsfögasare. Varianten med 4- portar kommer nog först på V6 motorn. Det är originalförgasaren som sitter på motorn. Tacksam för hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser