PCP-Roger 14 Postad 11 Augusti , 2009 Hydraulstyrningen på flyen går väldigt trögt om man jämför med styrplatsen nere, någon som har någon ide vad detta kan bero på? Ingen servostyrning utan bara hydraulik. kan ju inte vara vid vid drevet det går trögt för då borde ju det gå trögt även vid nedre styrplatsen. Kan nämna att jag får fylla på ca 1 dl olja varje vår i styrningen uppe- men har inte lyckats se att det läcker ut någonstans. Någon som har några ideer?? Roger Senast ändrad av PCP-Roger | 11 augusti 2009 | 10:43 Senast ändrad av PCP-Roger | 12 augusti 2009 | 08:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 12 Augusti , 2009 Lyfter tråden- ingen som har några ideer?? Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 12 Augusti , 2009 Jag gissar att slangarna till flyen är längre. Testa att jämföra då du rattar långsamt. Om skillnaden i tröghet minskar med hastigheten så bör förklaringen vara tryckfallet i slangarna upp till flyen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 12 Augusti , 2009 Min hydralstyrning var också trög. Men det var luft i systemet. Jag hade även ditt andra problem drack ca 2 dl per säsong. Mitt läckage var i själva rattpumpen, så det droppade under hela sommaren på insidan skottet där ratten satt. Har nu tätat och luuuuuuuuuuuuuuuuftat (tar huuuuuuur lång tid som helst !) När man tror att man luftat färdigt, så har man luftat 10 %. Tänk på att du skall ha ventilerad propp där uppe, och stängd där nere. Titta på Comstedt.se där finns beskrivningar under manualer hur det går till. Senast ändrad av Reine | 12 augusti 2009 | 19:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 12 Augusti , 2009 Tackar för infon. ska kolla om det läcker vid styrplatsen uppe och se om det hjälper att lufta systemet-verkar ganska omständigt enl. manualen- roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser