Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Virgo

Can Spritkök från Sea Sea

Rekommendera Poster

Hej!

Är det nån mer än jag som fallit för detta Italienska spritkök. Jag köpte ett enlågikt i våras. Så länge som man kör på max halvfart så funkar det bra men om man eldar på mer så slår det sig och går inte att släcka, reglerarmen börjar även kärva. Man får koka vatten tills spriten är slut. Nu fyller jag bara en skvätt så att det räcker lite mer än precis till ett kok (jag har två behållare att växla mellan) och kör på låg värme. Då går det bra. När man sätter armen på minsta läget frigörs spärren mot öppning och då lättar överdelen en aning. Funderar säta en hasp på sidan som trycker ihop det.

Någon annan som har erfarenheter av det.

Ska man kasta skräpet och köpa Origo istället eller. Vi använder det sällan, det blir väl några gånger/säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av CAN-köket, jag använder själv Origo 3000 som jag verkligen kan rekommendera.

Men inte ska du slänga skräpet, om ditt nya kök krånglar så mycket så är väl det bästa att gå tillbaka till butiken och reklamera det?

Senast ändrad av No_jah | 11 augusti 2009 | 11:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efeter att ha testat köket igen och funderat över konstruktionen så strår det klart att köket inte tål drag när man använder det på hög effekt. Bränsle behållaren blir upphettad och när man stänger klaffen till lågan så blåser luft in i ena sidan av luftsppalten och lågan går ut åt sidan istället. Köket brinner internt och går då inte att släcka. En konstruktionsmiss. Lämpar sig inte för utimhusbruk. Alltså inget specifikt fel på mitt ex. Att locket lättar en smula bör inte ha någon inverkan på resultatet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...