Eowyn 0 Postad 10 Augusti , 2009 Ja, om jag köper båt och motor separat, och vill att en marina skall montera allt osv. vad skulle det kosta isåfall...? det rör sig om en utombordare. typ ryds 5m med en 80hk maskin. ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-somena- 0 Postad 10 Augusti , 2009 Det är väl bäst att fråga marinan, vi här på MG, tar ingenting ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eowyn 0 Postad 10 Augusti , 2009 Någonting kostar det väl om man kommer med en motor som man vill ha installerad på sin båt...? ;P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 11 Augusti , 2009 Har inte hittat någon marina ännu som är villiga att montera saker som man har köpt någon annan stans (Sthlm) kundutbudet är för stort och villkoren runt garantier är för riskabelt. Vore jag dig skulle jag prova själv, för det är inte svårt att hänga upp den själv och bulta fast den (talja i träd fungerar bra) Kompisen gjorde det nyligen med en 225hk till sin Buster och det gick bra... med ett träd.. :-) En annan fördel med att göra det själv är att du senare vet vad som kan vara vel vid eventuella problem. peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 11 Augusti , 2009 Det där är väl en baggis. Ta ett par kompisar till hjälp, så hänger ni på den utan problem. Ta gärna på er hanskar med gumminoppor då får ni bättre grepp. Mvh fyren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 11 Augusti , 2009 Priset hos en marina eller utombordarverkstad beror på om det är en komplett installation eller bara av/påmontering av själva motorn. Av/påmontering brukar röra sig om någon tusenlapp, komplett installation ca 4-5000 i runda slängar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eowyn 0 Postad 11 Augusti , 2009 Okej, tack för svaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser