Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
cooljb

motorproblem suzuki dt 65hk -96

Rekommendera Poster

hej! jag har lite problem med min motor, när jag kört på full gas i ca 1min så vill han strypas, jag tror det har nått med att han inte får tillräckligt med soppa???? kör jag sen på mindre än halvgas ett tag så kan jag köra på för fullt igen. har testat att mixtra med luftskruven till tanken men inget blir bättre, finns det nån typ av bensin pump på dessa???brukar de krångla eller har ni några tips?? det är en suzuki dt 65hk -96

mvh jerry

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo det finns en bensinpump, i den finns ett gummimembran som kan bli kasst med tiden.

Kolla på http://www.brownspoint.com  (Parts Look-Up) så finns det sprängskisser. Gummimembranet brukar stå som Diaphragm Set.

Finns kanske risk att dina förgasare är skitiga och behöver få sig en rengöring. Beninpumpen borde funka som den ska då din motor inte är så gammal än.

Kolla även över alla bensinslangar fram till motorn inkl snabbkopplingarna, bensinblåsen är hel och förblir hård när du klämt på den.

Behöver du nytt gummimembran till bensinpumpen kan du kolla om t ex Marinshopen har, de säljer även på postorder.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://store.brownspoint.com/DT65/fig006a-658897.asp

hej,,

har en likadan fast 93,a

här följer lite du kan kolla å testa.

tar du bort soppa slangen från motorn ofta? då kan oringarna i snabbkontakten vara slitna så den tar lugt där.

sitter ett lite soppa filter på höger sida av motorn om du sitter i båten, pumpa på blåsan tills den blir hård sen klämmer du på den för att se om det läcker ut soppa vid filtret eller liknande, fårna Dt9,9 hadde filterkoppen losnat lite å då fick vi samma problem som du har, var bara att dra åt den.

under filterkoppen ser du även pumpen, drivs av vakum från vevhuset, inte så dyrt att byta, kostade runt 300:- för en satts, då var det 2 gummi membran, 2 pakningar, 2 stål membran en fjäder och en liten stål bricka, (obs detta är inte mä på sprängskissen) så om du ska byta kolla noga hur allt sitter när du tar isär det,

om du tar av kåpan på motorn å körpå fullgas å innan den dör tassar du bak å kollar i filterkoppen om den är tom pumpa upp soppa med blåsan å se om det hjälper, om det gör det så är det nog pumpen det är fel på, men prova att trycka mycket på plåsan innan för å se om det är läck någon stans, för tar den in luft så suger den itne upp soppa från tanken,

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

måste tacka för alla tips, nu har jag lite att gå på,, jag får återkomma senare...ännu ett stort tack.

mvh jerry

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,jag har exakt samma problem på min suzuki dt65 -94

Har precis köpt membran satsen,men när jag skulle byta packningarna så hittade jag ingenstans som dom 2 små stålmembranen ska sitta,dom fanns inte i min pump,kan det vara därför den inte går som den ska? någon som vet hur dom ska sitta??

MVH Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...