Rorkulten 0 Postad 10 Augusti , 2009 Hej Jag har en Albin Cumulus från 1979. Det är en gammal dam och hon börjar läcka in vatten via relingen. Hur fixar jag detta? 1. Tar loss skruv för skruv och tätar med Silicon?? Eller hur gör jag? mvh lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-somena- 0 Postad 10 Augusti , 2009 Sånna är gamla Albin båtar. Vad för sorts under-råd kan du förvänta dig ? Tugga tugggummi och tätä med ? Eller att plasta om hela båten ? Efter som du själv inte har mer idér, så är det väl bäst att du snackar med ett båtreparation varv ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nirilli 0 Postad 10 Augusti , 2009 På min Cumulus var det mantågsstötorna som läckte. Jag tog loss och använde sikaflex och se det blev tätt och har så variit i fem sex år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 10 Augusti , 2009 På min båt sitter det vagnsbultar utmed relinglisten, några läckte. Skruvande ur ett antal och tvättade med t-sprit. La på lite sikaflex och så på med bulten igen, drog åt lite lätt, efter en dygn lite hårdare. I princip kan det vara bra att gå igenom allt som sitter skruvat på däck och ruff (men jag tar lite då och då) Undvik silicon på båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 13 Augusti , 2009 kan du komma åt alla skruvar så ta loss allt på däck luckor och relings list allt som sitter på däck och täta om allt. 30års användning sätter sina spår. tycker att dom flesta 30-40år gamla båtar behöver mer eller mindre helrenoveras och byggas om. nytt inrede ny maskin ny el , om tätning av allt. nya dynor, isoleras... m.m listan kommer bli jätte lång. många båtar är mer eller mindre små renoverings objekt. och aningens över pris satta tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaskjask 0 Postad 22 Augusti , 2009 JAG HAR EN GAMMAL ALBINBÅT, DEN LÄCKER INTE. MAN KAN NOG SÄGA, ANVÄND INTE SILICON PÅ ELLER I EN BÅT. DET LÄCKER OFELBART EFTER ETT TAG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 24 Augusti , 2009 oj vad många najad båtar som läcker därute då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser