wohlfie 0 Postad 10 Augusti , 2009 Har rivit min båt för renovering. Men undrar dessa flyt tankar är de något som hjälper till o hålla båten högre upp eller är det till för om båten blir vatten fyld? sitter bara 2 stora bak till där motorn är. inget i mitten eller framtill där är det tom yta.. så där blir det två stora fack tänkte jag.. Annars tänkte jag skippa dem o göra förvarings utrymme. går alltid åt:P Båten är en cresent 500 öppen Även fundering på om man vill få bättre flytförmåga bak kan man göra något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalu44 0 Postad 10 Augusti , 2009 Flyttankarna är till för att hålla båten flytande när den är vattenfylld. Det är endast ytterskrovet som lyfter båten normalt. Riggvinkeln kan minskas (in mot gaveln) om du vill få båten att lyfta mer bak. Annars får du mopntera trimplan på aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 10 Augusti , 2009 ja trim plan är något jag fundera på med.. men tar de när det börjar bli dags.. Funderar på göra tank i mitten av båten... spelar det någon roll om bensinslangen blir lite längre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser