Hydran 0 Postad 10 Augusti , 2009 Kick och DirkHej! Jag är en nybliven Hydra 20 fots ägare. Saknar både Kick och Dirk på båten, och undrar om någon vill dela med sig av hur/vad man ska montera? Vänligen Hydran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janus82 7 Postad 18 Augusti , 2009 Såvitt jag vet har inga hydror någon dirk. De vanligaste alternativen är väl att fästa bommen i ett snöre till akterstaget alternativt låte bommen ligga på sidan av sittbrunnen. När det gäller kick så har iaf vår Hydra en ögla på undersidan av bommen ca 40-50cm från masten. I den öglan sitter det ett dubbelblock som kicken är trädd igenom och sedan nedförd till mastfoten med ytterligare ett dubbelblock. Med tanke på vad block kostar har säkert någon tidigare ägare tagit med sig de blocken till nästa båt. Grattis till en trevlig båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hydran 0 Postad 18 Augusti , 2009 Hej! Tack för svar! Jag tror jag löst hur jag ska fixa till en egen kick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 18 Augusti , 2009 Tjenare och grattis till en underbar båt! Självfallet finns det en dirk såvida man inte har tagit bort den (skäms lite själv ;o). Den sitter med ett litet shackel och block på staget vid aktervantets fäste, om du nu har Seldén mast. Kicken är 4-växlad med klyklåsning vid mastfoten.Jag har modifierat min till neddraget och kanske har kvar min orginal. Gå gärna med i Hydraklubben så vi kan få lite fart i den! Navigare necesse est! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser