Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Gäst Micke

problem yamaha 25 hk

Rekommendera Poster

Gäst Micke

Hejsan,har fått problem med motorn som har funkat så bra tidigare,skulle ut på sjön idag så jag körde ur hamnen så skulle jag gasa på då börja den gå väldigt ojämnt och börja skaka mycket och fluddra,då tänkte jag att tändstiften va dåliga så jag köpte nya men samma problem då med,den är väldigt lätt startad ,texom jag stänger av den och startar den igen så går den och fint en liten stund men när man börjar att gasa så ballar det ur.finns det någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig med detta problem.ps dagen innan så körde jag ganska många folk i båten så man hörde att motorn fick jobba mycket mer än annars men då efter jag lämna av dom folkena så gick ju motorn bra.mvh micke tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga vad som är fel eftersom jag har samma problem med min Suzuki 85hk. Den tänder alltså inte på alla cylindrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

men det är konstigt för på tom gång går den bra och jämt för det mesta men när den kommer i otakt så går den konstigt även där ,föres så är motorn från 94,är tacksam för alla svar och inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst micke

nu är problemet löst iallafall.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Vad var det då för fel på´n?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PWa

Antagligen hade han satt bränsleslangen fel väg. Provat det på ett antal Yamaha motorer och de försöker gå på luft men se... det fixar de inte!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...