dksn 0 Postad 9 Augusti , 2009 ohoj Jag har en Garmin 182C med bluechartkort strömstad /vänern Meu 470S från Jan 2005 Jag kan se stenar & grund i form av cirklar med X i och vatten i mörkblått & ljusblått, men inga djup, så som det står på vanliga sjökort så kan man se alla djup på vattnet med siffror. Är min Gps för gammal? eller har jag nån inställning fel. Jag har gått in i menyerna och kollat details och markerat Most, men det funkar inte ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 9 Augusti , 2009 Har du prövat med att zooma in eller ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 10 Augusti , 2009 Jag kan inte Garmin men på min Raymarine plotter har jag en funktion som heter rensa bild. När den är aktiv så rensar man bort det mesta utom det viktigaste såsom utprickningar och de djupkurvor som man valt skall finnas kvar. Denna funktion påverkas inte av details eller most som i princip även finns på Raymarines plotter. Kan det vara så att du har en sådan funktion aktiverad. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 Augusti , 2009 Inte helt otänkbart att det smugit sig in nån bugg i navigatorns mjukvara (firmvare) men du får kolla i versionshistoriken om de nämner nåt att de rättat för just det problem du har:http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=53 /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dksn 0 Postad 11 Augusti , 2009 Problemet fixat. jag tror det berodde på att jag inte lagt några djupvärden under Djupalarm knappade in min 0,9m & max 35m sen funkade det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser