Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
mirkolina

Akut hjälp - skruvarna i durken har släppt!

Rekommendera Poster

Hej,

Idag när vi var ute och åkte lossnade 3 av de 6 skruvar i vår Bella 512 Excel som håller stolen på plats. De går runt och greppar inte i plasten,

Behöver tips på haur jag enklast åtgärdar detta: Expoci alt PL400 eller ska jag plugga alt plasta in en plyfaskiva för att få skruvarna att  fästa ordentligt? Osäker på om större skruvar får plats.

Vad är enklast och fungerar bra?

Hoppas på många kloka tips.

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Limma fast dem med sikabond T2 och sätt fast dem med skruvarna som drar. Skulle hålla med bara det limmet om det är så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla vilken diameter det är på nuvarande skruvar, gå upp ett snäpp el två i storlek på skruven så kan du nog drar fast så det håller. Lägg i en klick Sikaflex 291 el motsvarande i hålen när du skruvar fast allt igen.
På min båt (en Yamarin) finns en metallplatta under golvet där stolarna är monterade och det är hål med gängning genom plattan så att de får riktiga gängor. Det är nog så det bör vara om det skall hålla i längden.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur det ser ut, men uppenbart är att fästena kanske utsätts onormalt,, varför inte inför kommande vinter skaffa en rostfri skena som du gängar så den passar stolens infästning. Därefter sätter du fast skenan i skrovet vilket gör att belastningen fördelas bättre?? Bara en ide..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...