Dreamspace 0 Postad 9 Augusti , 2009 Halloj! Jag har en Marieholmare som jag skall lyfta ur motorn ur (B20) för att ersätta med en insprutad B23 maskin. Motorer i bilar har jag skruvat i alla år, men aldrig lossat en ur en båt. Same shit? Bara lossa sprängkåpan och sen ur med den? Eller lär man lossa på andra ställen för att inte ställa till det för sej vid återmontering av ny motor? En fråga till: Vad skiljer eg en bil B23 från en marin B23? Natriumkylda avgasventiler samt annan kamaxel? Vore nice med lite info av någon kunnig i ämnet. Anledningen till att jag vill ha i en insprutad maskin är att det känns säkrare än förgasare samt att jag har fått för mej att det blir en viss skillnad i ekonomi mot att åka med dubbla stromberg /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 9 Augusti , 2009 Hej! Kolla in den här sidan. Den är suverän för alla som mekar själva med Volvo. http://ockelbo.plars.org/album/urmonteringaq130/ Mvh Labbibia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 9 Augusti , 2009 Bilsprut ger fel blandning i båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dreamspace 0 Postad 9 Augusti , 2009 Du får gärna utveckla det där lite mer. Om jag monterar i en B23 med sin orginal insprutning, varför blir det då helt plötsligt fel bara för att den hamnar i en båt? Vore fint och veta så man inte gör en tabbe. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser