Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
Coffeman

Hur många sjömil 2009?

Rekommendera Poster

Kul att göra en delsumma ur loggboken. Vi har varit ute med båten 18 dagar och kört jämt 300 NM. Längsta dagen var 38 NM, kortaste låg vi kvar i samma naturhamn.

Fördel att ha båtplatsen långt ut i skärgården, då går det inte åt så mycket diesel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt loggbok ca 180 M, men eftersom stromförsörjningen av GPSen lägger av ibland är det säkerligen några M till. Båten är en styrpulpet, vi åkte i Gtb och Lysekil skärgård, Göta älv och i var insjö.

Synd att vatten är bara 18 grader, annars skulle har kommit några wakeboard/ gummiring M till :-)

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drygt 900 NM hitills. Men det är ju mycket kvar av säsongen fortfarande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm... den var tricky...

Kan nog ha blivit en 50-60 ... (och då har det varit en bra sommar!)

Till badviken är det nog 1 NM och vi har väl varit där 10 ggr.

Sedan har vi varit utomlands och dit kan det vara 10 NM

Cheers!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har jobbat 6 dagar i veckan hela sommaren så jag har inte hunnit lägga i båten ännu.. dessutom en massa småfix med den innan iläggning. Funderar på om jag överhuvud taget ska lägga i den i år.. brukar ju dock ta upp den i oktober.

Det enda jag åkt är väl färjan över till Torpön i Sommen.. hur många sjömil är det..? Skrattande

Senast ändrad av Daniel_B | 30 augusti 2009 | 20:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr bara 200 NM hitills men då har båten stått på land senaste månaden med lagerhaveri. Sjösättning är bokad till ikväll så det blir föhoppningsvis ett par hundra NM till om inget annat går sönder. /Niclas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte kört en sjömil sedan -82 men i morgon hämtas nya båten så då lär det bli 25 NM till bryggan.

Mycket har hänt på de här åren. Tänker mest på GPS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plottern visade 780 sjömil i år innan åskan slog i berget intill oss 090810 norr om Hamburgsund så plottern och vindinstrumentet la av :(
Efter den händelsen så har vi seglat ca 100nm till och hoppas på att få knäcka 1000 gränsen innan säsongen e slut i November.

post-5635-1394236085,0609_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

645 distans på 50,6 motortimmar ger 12,7 kn i snitt. Har tankat 915 liter disel och ligger för 4:e året i rad på 1,57 liter/dist. Per timme blir det ca 20 liter/h. Totalt blev det 40 sjödagar och det är jag nöjd med. Hann med nästan hela Stockholmsskärgård, längst ut Svenska högarna, i norr Grisslehamn och i söder Ornö ... St Nassa etc. etc. Detta betyder att varjet båtdag kostade ca 1000 kronor mat, öl, vin och sprit (se prislista nedan). Det får det va värt, har haft en helt underbar sommar.

Kostnader:
PTS: 145
Båttidningar: 700
Service & underhåll: ca 10000 
Disel: ca 15000
Försäkring: 7600
Falck: 490
SXK 575
Skärgårdsstiftelsen 500
SSRS: 600
Sjöassistans: 620
Båtklubben totalt: ca 3000
Totalt: ca 40000 SEK per år

Nu är alla helger framåt inbokade på annat så det är färdigåkt för i år, säg det som varar för evigt??!! Båten torrsätts den 10 oktober ... Mats

Senast ändrad av Edestig | 27 september 2009 | 15:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

201 NM och tre övernattningar blev det i september.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har rundat av för sommaren ca350Nm och 50 nätter blev det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Knappt 900 M än så länge fördelat på 142 nätter i 17 olika naturhamnar och 7 gästhamnar samt hemmahamnen. Imorse var det frost i sittbrunnen när jag intet ont anande gick ut i bara kallingarna för att ta ett uppfriskande morronbloss. Man rökte fort och pissade ännu fortare... Skönt att komma tillbaka ner i värmen kan jag lova.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

650 och har ytterligare 50 kvar att göra under oktober. 25 motortimmar då det har varit bra vind i år.

Ibland lite väl mycket...

post-9864-1394236113,9816_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

C:a 300 sjömil skulle jag väl tro.

Det blir fler nästa år får vi väl hoppas.

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I år blev det lite drygt 300NM. Normalt brukar jag ligga straxt över 400NM.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alldeles för lite men året är ju inte slut. Tänker vara ute i veckan och sista helgen blir nog nästa helg. Sen blir det att natta båten för vintern. Nån annan som skall ut nästa helg??

Är ju helt underbart nu gäller bara att hålla igång värmarn på nätterna Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

482 på segel men fortsätter denna höst/ vinter med snurrbåten så det hinner bli ett par distans till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fattas 9 till 4-siffrigt nu så det ska jag väl lyckas klämma innan helgen är slut. Sen blir det nog inte så mycket mer för i år i sgelbåten. Däremot väntar åtskilliga trollingtimmar i vinter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någonstans kring 1500 NM för segel i Stockholms skärgård.

(Och tyvärr typ 300 NM för motor..)

Senast ändrad av JohnPaul | 25 oktober 2009 | 11:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...