badboll 0 Postad 7 Augusti , 2009 Hej har en Johnson 115 hk 92 som sitter på en Runnö 22 När jag har åk 20-30 min så kan motorn bara dö = känns som när man drar av farten Idag hände detta även när jag var tvungen att gira kraftigt och dra av gasen Även när jag drog ner farten från 25 knop tll 7 -8 så dog den Den startar efter en stund Sista grejen som hände idag var när jag tuffade i 7-8 knop som varvade den upp och ner men den dog aldrig Kollade bränslemätren när detta började hända ( var ca 20-25 liter kvar ) Båten har fast tank på 100 liter På bränsleslangen sitter en pump som skall hjälpa upp trycket Har även satt fast en vattenseparator ( förra året ) Nya bensinslangar ( förra året ) Byte även termostat ,impeller tändkablar , tändstift förra året) Om någon har lite tid över så kanske jag kan få lite tips Ha det gott Tompa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 7 Augusti , 2009 Funkade den bra före du bytte bränsleslangar etc? Eller bytte du just pga av samma problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badboll 0 Postad 7 Augusti , 2009 Hej Jag bytte slangarna pga att dom börjde bli slitna Pumpen sattes ditt pga att den dog lite då och då Mv Tompa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 7 Augusti , 2009 Ok, så är dom av rätt dimension? För klena slangar och/eller filter med fel kapacitet eller installation kan göra att motorn inte får tillräckligt med bränsle.. Senast ändrad av Mark77 | 07 augusti 2009 | 18:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badboll 0 Postad 7 Augusti , 2009 Tack för ditt svar Jag skall kolla slangarna och filtret som ligger på bensinslangen ( har även separator) Men kan dessa problem jag har bero på om det inte finns tillräckligt med bensin i tanken Dvs om man t ex drar ner farten så skvalpar bensinen fram och tillbaka i tanken och inte flödar ut ( kanske e en dj...la dum teori och felaktigt) Mv Tompa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser