beddo 0 Postad 7 Augusti , 2009 jag har en båt med 3 batterier. 1 start 2-3 förbrukning när jag försökte koppla in solcellen på förbruknings battet så värkade inte funka. när jag kopplade in den på start 1 allså så värkade den ladda mätte 13.37 vet inte riktigt hur batterierna är kopplade. är det någon som hajar vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beddo 0 Postad 7 Augusti , 2009 är det ingen som vet hur man kopplar in solceller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 7 Augusti , 2009 paralellt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beddo 0 Postad 7 Augusti , 2009 Ursäkta kan du förklara är ganska dålig på sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 7 Augusti , 2009 Alla batterier skall vara sammankopplade på (-) kabel, dvs den svarta. underhållsbatteriet/erna är länkade (-) det innebär att dom är parallellkopplade, startbatteriets kabel går till en huvudströmskoppling till motorn eller så skiljer den mot förbrukningspatteriet, solcellen skulle jag koppla mot förbrukningsbatteriet via en laddningsregulator mellan solcellen och batteriet. Titta mer på www.skyllemarks.se peter Senast ändrad av Orris27 | 07 augusti 2009 | 21:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beddo 0 Postad 7 Augusti , 2009 tack men det är så här att när jag kopplar solcellen till förbruknings bat så värkar det inte ladda men när jag kopllar in på start bat så är spaningen på 13.37 v förstår du vad jag menar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser