Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Vange80

Slangdragning genom Ryds 23 WA - problem!

Rekommendera Poster

Mitt under rådande högtryck försöker jag dumt nog dra kylvattenslangar genom båten för att kunna koppla in gångvärme när temperaturen sjunker. Problemet är att det är så löjligt svårt att komma åt. Jag ska alltså dra 2 st 16mm-slangar från motorrummet i aktern fram till förpiken. Det går ju redan ett antal sladdar föröver till styrning och dylikt men hur jag än gör så lyckas jag inte få igenom mina nya slangar på rätt sätt.

Jag förstår att detta är en underlig fråga men är det någon som har tips på hur man gör liknande saker? Någon som kanske redan monterat gångvärme på en likadan båt? Det är trångt, glasfibret kliar och humöret tryter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har med viss möda dragit 2 batterikablar med c:a 10 mm i diameter igenom styrbords kulvert  med hjälp av draglina i glasfiber. Men det är trångt i kulverten, det får inte plats något mer där, och framme i ruffen fick jag plocka ner träskivorna runt elcentralen för att lotsa ner kablarna till det svåråtkomliga batteriutrymmet.

Tyvärr tror tillverkanra att der har producerat en färdig båt men de borde beakta mer vad eftermarkanden kräver, t ex el ankarvinsch, el nätvinsch, el dricksvattenpump, el pentrypump, dusch på badplattformen el tilbehör som navigator, ekolod, vhf och fm radio etc-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...