Robbob 0 Postad 7 Augusti , 2009 Hej, jag har sett en annons på en Ryds 435 (vet ej om det är en s eller dl) på en båtklubb i Stockholm. Båten är från 2001 eller något liknande och utrustad med en 25 hk 4 taktare (vet ej fabrikat). Det stod inte något pris i annonsen. Båten ska enligt en kompis vara i fint skick. Jag tänkte ringa och kolla av läget lite idag, men jag skulle bli glad om ni kan hjälpa mig med vad jag bör betala för ett sådant ekipage innan jag ringer. //Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 Augusti , 2009 Ursäkta mitt något tykna inlägg. Men vad du skall betala för ett ekipage är en fråga mellan dig och säljaren. Säljaren har säkert ett optimalt pris. Medan du bör veta vad marknadspriset ligger ex genom att helt enkelt kontrollera på ex blocket. Där finns ett antal Ryds. Ta ut några av de till salu varande båtarna till att vara ett riktpis. Nu gäller det att sålla lite. Båtar som är till salu hos båtfirmor har garanti. Medan privata har RH garanti dvs ingen alls. De bör därmed också vara ett antal tusenlappar billigare. Sedan är det upp till dig att rannsaka ditt samvete och bestämma vad båten som är till salu (som du inte ens vet vad det är för något eller vad denna har för motor) enligt ditt förmenande är värd. Detta kan ingen annan än du reda ut. Visst är mg en otrolig mötesplats men förvänta dig inte att någon här kommer att säga att så och så mycket är något värt. Det är bara du som vet vad du är beredd att betala för en båtoch då gäller det för dig att motivera säljaren att tycka samma sak/summa. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbob 0 Postad 7 Augusti , 2009 Självklart har jag kollat på Blocket, det finns 3 st Ryds 435 S eller DL till salu just nu i hela Sverige. Det ger en viss fingervisning att den kanske är värd någonstans mellan 35-50 tusen. Dock anser jag att ett urval på tre stycken är aldelels för lite för att vara statistiskt säkerställt. Osäkerheten är alldeles för stor. Det jag vill veta är om jag är ute i rätt härad angående grundpriset för båt och motor. Sedan kan man utefter det diskutera vidare angående priset. Tacksam för fler svar //Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser