BoBest 0 Postad 6 Augusti , 2009 Hej, jag har en KAD42 med VP DP290 drev. Jag fick en ny hydraulpunp med backventiler monterad i vintras. Drevet höll inte läget utan sjönk. Nu fungerar det utmärkt. Problemet nu är att indikeringen inte fungerar . Den kan stå på -4 och när man rör vid knappen står den på 9. Min fråga, vad skall jag byta för att få detta att fungera igen? Måste man ta ner drevet? Alla tips och synpunkter välkomna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botolf 0 Postad 6 Augusti , 2009 Har precis plockat ner mitt drev och jag antar att det som ger signal till indikeringen är det lilla plasthjulet som sitter hogst upp på drevet vid styrningen. Kika in ovanflr den lilla kåpan högst upp på drevet så sitter där ett litet plasthjul, kan det blivit skadat då verkstaden bytte drevet? Det borde gå att byta utan att ta ner drevet, kåpan går då att ta bort iallafall.. /Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 Augusti , 2009 Jag å min sida tror inte du behöver byta något. Utan potensiomterns och styrhjälmens kuggar har hoppat en kugge. Ta loss styrhjälmens kuggstång och leta reda på kugghjulets kugge med ett jack i. Sätt kugen me jacket i kuggstångens första kugge. Så visar ditt intrument rätt igen. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tlinden 2 Postad 7 Augusti , 2009 Om båten ligger i sjön kan Du säker fixa 9 till -4 innifrån. På insidan, inne i båten, sitter en potentiometer som kan justeras väldigt enkelt. Potentiometern är fastklämnd med en gaffel som lossas och sedan kan Du vrida potentiometern och samtidigt titta på indikatorn. Det här görs på 5 minuter med en 13-nyckel. //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hstrom 2 Postad 7 Augusti , 2009 Lånar tråden lite..... Har något strul med min indikator. Powertrimmet funkar utan några problem. Men siffrorna i indikatorn försvinner ibland. Ibland syns dom. Det ser ok ut på baksidan instrumentet, inte ärjat. Misstänker att det kanske kan vara krypströmmar eller något annat? Från drevet går 3 kablar som jag tror är till potmetern. Där går även en (tror jag) en jordkabel som går till motorblocket. Där denna jordkabel är fäst sitter även en annan grövra kabel. Kan det vara dålig kontakt här som medför att instrumentet strular? Eller tror ni det är instrumentet som behöver bytas? Tacksam för idéer om vart jag ska fortsätta leta och felsöka... /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser