Johan12 0 Postad 6 Augusti , 2009 Hej! Har fått problem med min mercury 4 takt 50 hk (-00) i år. Har funkat perfekt i 9 år men denna sommar verkar allt strula. Följande har hänt i kronologisk ordning. 1. Varvräknaren har börjat strula. Såg tidigt på sommaren att den började svaja. Har nu märkt att när jag använder trimmen så går varvräknaren i botten. Händer inte hela tiden men lite då och då. 2: Trimmen fungerar inte ibland från reglaget. Använder jag knapparna på motorn så e det inge problem. Verkar hänga ihop med problem 1. Händer aldrig när jag ska trimma upp motorn. Händer bara under gång i högre varvtalregistret. 3. Motorn gick plötsligt ojämt under 2000 varv efter lång färd. Verkade inte gå på alla cylindrar. Över 2000 varv inga problem. Var nere på kvällen och testade motorn när den kallnat men med samma resultat. Körde ett par vändor med full gas och plötsligt klickade det till i motorn ( lät som ett spjäll stängdes eller så) och efter det gick hur fint som helst under 2000 varv. Skulle vara taksam för lite förslag. Trevlig sensommar! Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser