Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
motorknasen

Johnson 70 hk missar

Rekommendera Poster

Ibland när vi är ute med båten så börjar motorn gå på två cylindrar ? gör det en stund sen kommer den igång igen. (inte alltid)

Startar ok och går bra en stund sen ner på två. Lägger man till på en ö och ska hem går bra i början sen ner på två igen.

Var ska man börja? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

när går den på 2? på tomgång eller på varv? min gör nämligne oxo på 2 ibland på låga varv, sen över 2500 så gå den kanon fint,

har märkt att om jag chokar till en gång så hopar den igång på alla, är som att den inte får soppa på låga varv å då misstänker jag soppa pumpen,

på min går den ju på vakum vet inte hur det är på din, men jag tror inte min orkar pumpa på lågt varv, men har köpt hem nya membran t pumpen så kan återkomma om det hjälpte,

annars är det kanske skit i förgasarna 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej det är på höga varv den lägger av på en cylinder.

Var först inne på att det var nå´ t elektroniskt tändstift, kabelbrott, m,m men el fel brukar ju vara mer av eller på det här kommer och går. Ska försöka få fram felet i kväll spruta lite startgas i förgasarna och se om den hoppar igång då vet jag iallafall vilken cylinder och vilken förgasare det är sen rengöra förgasaren får se om det hjälper tacksam för alla tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...