Davy_Jones_Locker 0 Postad 6 Augusti , 2009 På min Mariner 9.9 från tidigt 80-tal så finns det några små hål i riggen ovanför växelhuset. Ca 2-3 cm ovanför oljenivåpluggen. Nu såg jag att det i uppfällt läge kommer olja ur det främre hålet. Det känns ungefär som växelhusolja. Jag trodde dessa hål var till för att vattnet ska rinna ur riggen när man fäller upp motorn. Vad kan vara orsaken till oljan? Jag har inte använt den sedan jag upptäckt oljan men hade tänkt använda den idag... Vore verkligen tacksam om någon hade en förklaring Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Augusti , 2009 Är du säker på att det är växelhusolja..? Det kan inte vara oljeblandad bensin som inte förbränts, som kommit ut i riggen med avgaserna..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Davy_Jones_Locker 0 Postad 10 Augusti , 2009 Nej, jag är absolut inte säker. Men det kändes i konsistens och lukt som växelhusolja. Fått en rimlig förklaring att det kan vara packningen uppåt runt axeln som läcker vilket förklarar att det komer när man tiltar motorn... Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser