Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
janbac

Motorbyte till ny vp diesel.....

Rekommendera Poster

Har under denna säsong lagt ut drygt 30 tusen på olika typer av renoveringar på min vp 41 a och är ny väldigt less på dyra rep. Funderar nu på en ny vp D3 alt. D4 men hukar lite för kostnaden. Har sett annonser där företag säljer vp motorer betydligt billigare än volvo penta men har hört att garantierna inte gäller om man köper en sådan motor, kan detta vara möjligt?

Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men har du lagt 30 lock på renovering av din 41:a varför skall du då byta till något som är sämre?

L S Karlsson har säkert ett antal sådana motorer som du efterfrågar och han tar med allra största säkerhet emot din gamla och du får ett bra inbytespris för denna. Vad jag vet gäller alla garantier trots att D-motorerna är billigare. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag stod inför ett liknande problem när min AQAD30 låg framför en omfattande renovering. Jag köpte en begagnad D3 i förhoppning med att få en bekymmersfri säsong, vilket inte är fallet. Nyare maskiner har andra problem med avancerad elektronik och andra följdproblem, där du inte kan göra lika mycket utan inblandning av en VP verkstad med Vodia.

Första frågan man får när man ringer var har du köpt den vänd dig till säljaren... Även om VP har en garanti som är world wide, så är det på sista raden en verkstad som skall hantera problemet.

Jag hade inte bytt ut min motor idag, om jag visste det jag vet idag, åtminstonne inte till en motor med NASA elektronik.

Motorerena som säljs billigare är troligen import från baltländer, där dom är subventionerade (Vad jag tror.. inte vet)

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.En liten fråga?vad har strulat på din 41a?Kanske något som jag kan ta lärdom av.Har ju 2 st...41or.     30 30=60...

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...