Nickke 0 Postad 5 Augusti , 2009 Hej Jag är på väg att köpa en ny båt en Four winns 258 Vista årmodell 1999 är det någon som vet något om den modellen . skulle vara kul att veta vad du eller ni tycker om den. Senast ändrad av Nickke | 05 augusti 2009 | 16:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 21 Augusti , 2009 Köpte en i likadan i våras, måste säga att jag är supernöjd med båten. Ser att du redan har köpt en, synd att jag missade detta inlägg. Det enda jag tycker är lite kasst är att den är lite väl tung på vänstersidan när man lastar båten. All förvaring på vänster sida, sedan ligge batterier, kylskåp, beredare och ja ta mig fan allt ligger på vänstersidan på båten. Men trycker man in några personer i båten hamnar de automatiskt sittande på höger sida, så man märker ju inte detta när man kör. Mest imponerande är nog skrovet, går väldigt lätt i vattnet, och jag använder nästan aldrig trimplanen, finns inget behov av det liksom. Sedan är ju intstrumentpaneln ful som stryk, men man vänjer sig och nu efter ett tag, tycker man det är okej. Men långt ifrån bra. Kolla in Four Winns forumet på www.ifourwinns.com en amerikanskt forum med mycket tips. Väldigt hjälpsamma och trevliga människor där. Kvalitetsmässigt tycker jag båten håller hög nivå. Öppnar man lite luckor och sånt så är det bra plastarbete även på ställen där man vanligtvis inte brukar vara eller se. Rätt så lättmekat i motoutrymme också. Dragning av el och kablar är snyggt gjord gemfört med de flesta båtar inkl Svenska. Helt i klass med Searay om inte bättre. Finish på gelcoaten är också bra, och de har inte snålat med plasten heller. Sedan kan man ifrågasätta vissa matrialval som gjorts på skruvar som inte riktigt håller rostfri kvalite. Att missa sådana löjliga saker är pinsamt på en annars bra båt. och skall man säja båten, så kan du helt omöjligt få snygga bilder bakifrån. Kanske en av de fulaste båtarna som finns sett bakifrån, hög som ett höghus. Ser bedrövligt ut. men vem bryr sig på en båt som är 13 år gammal. Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser