heah 0 Postad 5 Augusti , 2009 Jag tänkte dra fall til sittbrunnen i min comfort 30 men funderar på vad hur det kommer att se ut på insidan av båten - det är ju rätt många bultar som behöver vara genomgående. Hur har ni gjort för att lösa detta problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 5 Augusti , 2009 Är det inte något innertak man kan ta ner så kan man borra lagom stora hål i innerlinen och sedan täcka dem med vita plastpluggar när muttern är på plats. De finns att köpa hos välsorterade båthandlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xyz123 1 Postad 5 Augusti , 2009 Använd kupolmuttrar på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Augusti , 2009 Båtprylar brukar va svindyra. När det gäller kuppolmuttrar är svindyrt bara förnamnet. Behövde två kuppolmuttrar för att förbättra en detalj på min båt. I den gamla konstruktionen fanns det redan en, men efter många år var den ganska ful. När jag fick höra priset nöjde jag med en och återanvände den gamla fula. Jag brukra vanligtvis inte va speciellt snål när det gäller prylar till båten. I en gammal L32 fanns det en massa muttrar under däcket och på insidan av rufftaket. När jag drog ner fall och revlinor mm blev det ännu fler. Som ciaraud var inne på, limmade jag ett 16 mm liggunderlag under däcket och i rufftaket ( för distansens skull - sen blir det ju ytterligare isolering) och monterade ett innertak under det. Det blev ett lyft för hela båten, utseendemässigt. tommy Senast ändrad av toaen | 06 augusti 2009 | 06:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 6 Augusti , 2009 Om du ska montera flera avlastare på samma plats kan du kapa till en platta i teak/rostfritt/alu. och montera dem på plattan monteras sedan i taket med fyra bult/kupolmutter. så spar man lite hål i alla fall. Bahuse har muttrar till överkommligt pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 6 Augusti , 2009 Kan man inte vända på skruven så att du får skallen på insidan och kupolmuttern på utsidan? Det gör så j-a ont att slå huvudet i en kupolmutter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 7 Augusti , 2009 tack för tipsen - känns som jag har bra mkt bättre chans att få det bra nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colorado 0 Postad 7 September , 2021 2009-08-07 vid 19:06 skrev heah: tack för tipsen - känns som jag har bra mkt bättre chans att få det bra nu Hej, jag ser att du frågade om dra ner fallen till sittbrunn på Comfort 30, jag är i samma sitts just nu. Hur gjorde du? har du några bilder? Tänkte att det kan ju vara bra att lära sig från dem som har gjort det 🙂 MVH Kenny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad 7 September , 2021 (redigerade) Har vita täckbrickor i min Cumulus... Är en typ innermodul i denna. Redigerad 7 September , 2021 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser