Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Mr_Dobermann

Ryds 568 GTI - Hjälpmotorfäste, går det att montera?

Rekommendera Poster

Har beställt en Ryds 568 GTI. Gillar verkligen storleken/modellen, ja kort och gott hela båten. Ska använda båten till Fiske(sedvanligt spinnfiske/vertikaljiggning/Jerk), samt bad, men även trolling på Vänern och Vättern. Står i valet och kvalet vilken motor jag ska välja till, och undrar därför hur det är med att ev även montera ett hjälpmotorfäste på Styrbords sida på denna båt? På Badbryggan så sitter en lucka/stuvfack just på styrbords sida. Där nere mot aktern så verkar det sitta ett fastgjutet flytelement av något slag. Går det att ö h t komma åt på insidan av akterspegeln på den sidan, för att bulta ett hjälpmotorfäste med genomgående bult, eller är det helt kört? Det verkar lite småbökigt. På Babords sida sitter en badstege, och den vill jag helst inte ta bort.

Någon som kan ge svar på detta, som kanske har gjort en sådan operation, eller som kort och gott kan säga att det kanske är kört...?

Tacksam för svar, MVH Kimmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska höra med Ryds direkt. Kolla på deras hemsida, där kan du säkert hitta någon kontaktperson inom det tekniska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...