grizzlyboy 0 Postad 5 Augusti , 2009 någon som vet vad max motor på en sådan är max ??? köpte mig en sån och kastade på min johnson 70 men men mycket vill ha mera så nu lurar jag på någon 90hp ist den går väldigt trevligt me 70hp inga problem att svänga fullt utslag i max fart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 5 Augusti , 2009 Du har troligen redan passerat vad tillverkaren rekomenderar som max. Men vad tillverkaren rekomenderar är ju en sak.. Hur snabbt går Din båt ?. Själv har jag en typ Selco med en 55hk Johnsson gör ca 32 knop. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=249269 / Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 5 Augusti , 2009 Hej grizzlyboy. Jag har själv en T14 och enligt Ockelbo så är båten avsedd för mellan 20-50 Hk. Och eftersom du redan är över 50 Hk så är det nog bara att pröva dig fram. Mvh Fyren. P.s Solen lyser, vinden svag, och jag lägger ut om en timme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bonnolle 0 Postad 5 Augusti , 2009 jag har ägt en t14 me.. jag hade me en 70 hästare på. och jag kunde kunde då inte ge fullt rattutslag.. så jag tror din motor e lite trött sälj den du har nu. å skaffa en piggare 70 hästare! så ska du nog bli nöjd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grizzlyboy 0 Postad 5 Augusti , 2009 toppfart nu ligger på 41 knop men räcker ja har strax över halv gas för den varvar inte mera om ja kör fullt (övervarv) ska prpva en propulse så snart jag inhandlat en ja prova sig fram är alltid kul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 18 Augusti , 2009 Hej igen. Hur gick det med motorn? Eller har du satt på Propuls? Nyfiken eftersom jag har en T14 jag med. Mvh Fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grizzlyboy 0 Postad 18 Augusti , 2009 sommarn försvann och inspiration till båtåkning oxo kommer igen med svar till sommarn eller denna regndryga sommar om det blir fint mera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser