Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Reine

Tomtar på sjön

Rekommendera Poster

Bogserade i dag en kamrat från Södertälje till Bålsta. Strax söder om Viksbergs fyr mötte vi en Galeon (tror vi) modell större, med flybridge och med en grå gummibåt uppklämd där bak. Full fart mot oss, inte en tanke på att väja eller sänka farten (Han såg MYCKET tydligt att vi bogserade). Vi blev till slut tvungna att väja för honom !!  Det ända vi såg av honom var ett trött ansikte som glodde från flybridge (det var väl så långt hans kompetens räckte...) Han passerade oss på ett ett mycket kort avstånd vilket gjorde att bla annat knapar slets sönder på våra båtar (28 fotare av äldre modell) med mycket kraftiga doningar... Hur får man bort den här typen av kreatur från jorden...??  Behövde åtminstone skriva om händelsen, då man mig veterligen inte kan göra något annat...? ...  Nästa gång han är ute och åker båt (för han vet ju inte hur man kör...) så är det väl personskada som uppstår på de som har oturen att möta den här marodören...

Senast ändrad av Reine | 05 augusti 2009 | 07:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

Jo det är nog tyvärr så att det börjar sprida sig till sjölivet också!
Nej inte fullt ut än, men det kommer var så säker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man köpt en så dyr båt så har man inte råd att åka omvägar... Idioter finns det gott om tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtkörkort hade löst allt, likabra att jag skriver det innan nåt annat stolpskott tror att det är lösningen, blev idag omkörd av en person med husvagn då jag var på väg 40 till borås, jag höll 120 på 110 väg........, han had inte nåt körkort förmodligenGuld

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, du har rätt.
Ingen idé att ha körkort på vägen heller.
Bort med det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv seglandes fått uppleva moteobåt (modell större) som GPS-navigerar med autopilot(?) som tvingade mig att väja trots att han och jag gick samma kurs på en farled av bred sort!
Kaptenen såg mig och mina 8,5 m lakan tydligt men orkade väl inte frångå planerad rutt!
Må han möta an finlandsfärja i Oxdjupet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, utbildning kanske inte hjälper idioter men att en person kan sätta sig bakom ratten på en sådan stor motorbåt utan körkort är sinnessjukt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trots mitt tidigare inlägg så håller jag med dig, körkort hjälper inte om man inte har sunt förnuft, med en sån jättebåt och sunt förnuft ser man till att skaffa sig rätt kompetens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla som vill och kan,,jo det finns många som inte borde ha värken båt eller bil,dårar finns det alltid för många av,Jag kom in mot Ö-vik (Höga kusten) en kvell i augusti vid 7 knops sundet in mot stan då kommer det en båt dåre körande i full kareta utan landtärnor tenda,hörde bara motorljudet sen kom båten farande rakt mot mej,Jag seglade in med landtärnorna tennda så jag borde synas på flera distans avstånd men det jälper inte när captenen på fylle racern inte ser eller hör.....SÅ ett eldrör som bilden ovan vore att föredra vid sådana möten (kvitt elendet för tid och evighet)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta p-skottet med gul stripe så slipper ni skjuta spårljus bara ;=). håll i hatten pappas pojke vid ratten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ReineHur får man bort den här typen av kreatur från jorden?

Borde de inte gå under benämningen Skyddsjakt?? Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Galningar finns det på de flesta ställen. Se på alla segelbåtar som envisas med att segla genom trånga kanaler, se alla motorbåtar som ligger i halvplaning och drar upp jättesvall i samma kanaler. Tillbuden är många dessbättre är olyckorna relativt få. Nä snipor ska det va, eller hur westisFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur får man bort den här typen av kreatur från jorden?

Nödslakt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ser ju hur skyddsjakten på varg har varit. Om vi skulle dra en paralell så skulle det nog sluta med att vi här inne var dom som ble skyddsskutnaFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du menar att tomatarna på sjön är inavlade?

Tja, inte långt borta kanske när man funderar på vilka det är som kör omkring i de stora monsterbåtarna med mer pengar än hjärna, den svenska adeln och affärseliten som gifter in sig i varandras släkter. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...