fyren 0 Postad 4 Augusti , 2009 Hej gott folk. Jag har ett problem med min Ockelbo T14 Motorn svänger inte lika mkt åt båda hållen. Jag har mätt mellan yttersta bakre kanten på motorn till ytersta kanten i aktern på båten. Styrbords sida mäter 560mm Babords sida mäter 600mm Vad kan jag göra åt detta. å skall jag göra något över huvudtaget? Mvh Fyren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 Augusti , 2009 40 mm är inget att bråka om. Men ifall du verkligen vill ha samma utslag åt båda hållen och har gott om pengar och tid så får du väl byta armen mellan teleflexstyrningen och motorn (för du har teleflex eller?) till en som harmonerar bättre. Du kan också ha en justering av vajern i så fall är det bara att ändra jack. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bonnolle 0 Postad 4 Augusti , 2009 lättare att flytta fästet i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 4 Augusti , 2009 Hej och tack för svaren. Jag har fått svar på min fråga. Jag låter det vara som det är. Mvh Fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser