Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
MJosefsson

Garmin från USA.

Rekommendera Poster

Hej, har kollat runt lite här på formet ang. köp av gps från usa.

Har kollat på GPS Discount och även mailat dom och frågat om dom kan skriva used electronics på paketet. Och det skulle inte vara några problem.

Går man säker ifrån tull och moms då? Eller måste gps:en läggas i en annan låda?

 

Tack

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om det är beggade eller nya prylar, det är värdet som står på paketet portot som gäller det får inte överstiga 500kr tillsammans

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet med GPS Discount är att de skeppar med FedEx, villket innebär att du garanterat åker på tull och moms. Detta faktureras av FedEx efter leveransen till dig eftersom de är ålagda av staten att utkräva alla importavgifter.

http://www.jandhproducts.com/ levererar med USPS (US posten), och jag har kollat så det är OK att sänka värdet på paketen. Dock kan han bara försäkra för det belopp som står på paketen.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och hur mycket beräknar ni med att spara på inköp från USA? Vilken modell gäller det?

Själv sugen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är brottsligt av leverantören att märka om paketet för att slippa tull så ska du inte hoppas på att slippa tull och moms. För kunde man märka paketet som garantireparation eller liknande, men nu för tiden krävs speciella dokument för det.

Be dom däremot att märka försändelsen med lowest possible wholesale price så får du så låg tull o moms som möjligt. Jag har förstått det som att det finns tabeller med lägsta möjliga pris på en vara. De leverantörer jag har handlat ifrån har skrivit ner värdet en del på det sättet. Tänk på att moms även utgår på frakten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår. Blir saken lättare om man beställer gps:en till en person som bor i USA som sedan skickar den till mig eller strular det med värdet och så ändå?

 

Tack för svaren

Mvh Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller helt enkelt, gå in i en affär och sno en.Glad

Även detta är kriminellt precis som att försöka smuggla in en,

 

OBS detta är ingen uppmaning till olagliga handlingar.

 

Tråkig jäväl som inte tyckte samma.Rynkar

Importera kan man göra på rätt sätt och ibland bli rejält billigare.

Själv importerat beg. propeller från USA inkl. tull och MOMS.

 

/Roland

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en kollega som var i USA. Jag beställde min Garmin plotter från Sverige och betalade den med kort, leveransadressen var till hans hotell i USA. Han tog sen med den hem, ingen tull och ingen moms. Dock tog han en risk när han gick genom tullen med den, men då hade ju jag fått stå för kostnaderna. Har du någon kontakt där över kan du be honom skicka den urplockad ur originalförpackningen med ett betydligt lägre värde, går då som begagnad. Papperen kan han skicka vid sidan om i annan försändelse. Använder han amerikanska posten och med sjöfrakt så kan du kanske slippa tullen helt. Dock kan det ta avsevärt längre tid att få hyem prylarna! Dom gångerna jag beställ prylar från USA har jag beställt från TigerGPS och GPSDiscount och dom har skickat med Feedex eller UPS och dom har avtal med svenska tullen så dom tar ut tull och moms direkt av kunden, fick även betala moms på frakten från USA, hur konstigt de än kan låta!

 

Mvh Gerhard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man ber nån köpa åt en på sin resa utanför EU och ta med på t.ex flyget så gäller följande för att slippa tull o moms.

Behöver jag betala tull- och skatt för mina varor?
Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen

http://www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorpadinresafranettlandutanforeu.4.30cfbac4117bfb36546800095.html

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, det verkar som det blir till at skicka den till nån i usa först då.

 

Stort tack för alla svar.

 

Mvh Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...