Botolf 0 Postad 3 Augusti , 2009 Hej allihopa, gick och köpte mig min första inombordare för två veckor sedan. Fick hem den och efter några timmar började den gå på 5 cylindrar. Jag drar ur tändstiften och upptäcker att ett är kolsvart och blött, slut tänker jag och meckar dit ett nytt, kollar givetvis oljan också allt ser ok ut. Efter det går båten bra i några timmar och sen börjar fanskapet gå på 5 igen.. Ur med stiftet och får näven full med vatten.. Å fan, härligt... Bogsering hem och ur med limporna, de ser hela och fina ut men nu har min polare tryckt den som satt vid den vattenfyllda cylindern och den är otät. Så då fick jag väl släpa upp båten ur spat och har idag lossat allt för att lyfta ur motorn. Men hur är det, måste jag lossa 290 drevet eller hur gör jag? Annars måste jag lossa runt svänghjulet eller? Lyste in med ficklampan vid avgasventilen på felande cylindern och den ventilen är rostig som fan, de andra ser bra ut. Sen undrar jag hur allvarligt detta är? Åker jag på totalrenovering eller räcker det att plocka isär, tvätta med diesel osv och sedan montera ihop den rackarn? Tacksam för svar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botolf 0 Postad 4 Augusti , 2009 Nägon som vet något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botolf 0 Postad 5 Augusti , 2009 Eftersom ingen på detta forum verkar veta så svarar jag nu då. Man tar bort drevet och det var relativt enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser