pronic 0 Postad 3 Augusti , 2009 Hej ! Har bekymmer med min vp250A -93, den spottar olja ur vevhusventilationen vid belastning, kanske 3-4dl hittils, inget vatten i oljan. Oljan passerar oljefällan och samlas uppe i kåpan till flammskydden o skvätter runt. Gjorde kompprov idag, varm motor, resultat: cylinder 1: 11,8kg cylinder 2: 12kg cylinder 3: 11,5kg cylinder 4: 12kg Enligt vad jag kunnat googla mig till verkar ju dessa värden bra , 0,5kg diff som max är väl ok ? Jag tycker mig höra ett förhöjt avgasljud när man ligger i marshfart (runt 3900rpm), annars är det ingen skillnad på prestandan. Kör jag på tomgång o lossar vevhusventilationen så blåser det ju i slangen , men inte så man blåser bort .., vad e normalt blås ? frågor: Kan limpan vara slut och på nåt sätt öka vevhustrycket ? Kan oljefällan bli så full med gegg att oljan passerar ? Nån som har nåt tips på hur man fortsätter felsökningen, eller ska man skita i att det läcker o torka upp efter hand? /Tack på förhand .Andreas Senast ändrad av pronic | 05 augusti 2009 | 21:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pronic 0 Postad 4 Januari , 2010 LÖST ! limpan visade sig vara kass, mellanväggen sönderrostad 10 cm från utloppet. , en bättre begagnad topp (ventiltätningarna 4áns avgasport kass) och en ny limpa senare går den fint igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser