sebka 0 Postad 2 Augusti , 2009 Någon som har erfarenhet av dubbla batterier monterade på Örnvik 610 MC? Det bästa vore, för balansens skull, om båda får plats där originalbatteriet är placerat (stuvfack akter sittbrunn babord) men den ser tajt ut. Tacksam för alla tips och ide´ er. Mvh sebka Senast ändrad av sebka | 02 augusti 2009 | 22:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Siggy 0 Postad 2 Augusti , 2009 Jag tror också det utrymmet är för tajt. Kanske om du kan ta det i stuvfacket på styrbordsidan men kanske inte optimalt att förlora länspumpen. Annars finns mycket matnyttigt att läsa på http://www.skyllermarks.se/node/338 Jag är också intresserad av frågan och har också en 610 MC, så jag kommer att följa denna tråd med spänning. /Siggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kallekatt 0 Postad 22 Maj , 2021 Jag köpte nyligen en begagnad. Det finns hemliga utrymmen där det skulle kunna få plats. Frågan är bara om man vågar såga upp eller om det finns skum för att göra båten osänkbar där. 1: Under stuvfacket babord bak är det ett slutet utrymme. Man skulle kunna såga upp ett hål ovanifrån och sen täcka det med ett lock i marinplywood. 2. Framför stuvfacken på fördäckens sidor så finns ett hemligt utrymme där det skulle kunna finnas 2 ytterligare ett stuvfack. Sågar man upp dom måste man göra en bra lucka så att det inte kommer in vatten. 3 Det får faktiskt plats ett stort batteri i bakersta stuvfacket i kabinen om man väljer bort att ha en porta potti campingtoalett. Det är det alternativet jag överväger. Frågan är om man kan dra elledningar från batteri 1 genom ett hål som man borrar i befintligt batterifack och sen drar in på sidan i sargen till stuvutrymmena under bänken på babord i kabinen? Min båt har ett likadant fack som batterifacket på styrbords sida men där finns en manuell länspump. Min båt med 3 liters bensin har slagsida åt styrbord så jag lägger gärna batteri 2 på babords sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser