Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
fyren

Ring.

Rekommendera Poster

Jaha gott folk, Idag har jag åkt ring. Fy F.n Va kul det var.

Till en början var jag tveksam, men efter att min tant, ungdomarna och svärsonen hade åkt, så kunde jag ju inte banga.

Dom andra som inte åkt ring tidigare, ( precis som jag ) ville gärna ta det lungt i början av turen för att känna på. Eftersom det var min båt vi hade och dra med, så gjorde jag ju som jag blev tillsagd när jag körde, för jag ville ju bli vänligt behandlad, när JAG satt i ringenSkrattande

Men när jag sedan satt där i ringen, inne vid land, så tänkte jag: det får bära eller brista, och gasta för full hals.       LASTA PÅ ALLT NI HAR = full gas.

Och iväg bar det, Kul var det.

Det här måste jag göra om, men då skall jag åka bakåtvänd i ringen.. Hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag har jag åkt ring

Vad är det att åka ring ?? Kan du förklara närmare !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bad om en förklaring, inte att konatatera hur dum jag är. Ja har alldrig hört utrycket att åka ring på sjön, vilkt jag förmodar ! Jag åker ring dagligen, ibland på två ringar och ibland på fyra ringar, men inte på sjön.

Kanske det där att åka ring på sjön menas, att bli släpad, surfad, på en uppumpad bilring ?

Efter närmare sökning på google, fann jag svaret, se bilden !

post-10009962-1394236072,6421_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänka sig... vi andra är inte uppfödda med alla dessa informationer, inte ens Wästis !!!!

Du är ett undantag !! Vad voro MG utan Flipper..... !!

Senast ändrad av -somena- | 21 augusti 2009 | 15:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej I Love you,Till din fråga,Mycket tråkigare,jag tycker det är Lattjo lajban att det börjar ta fart i denna tråd igen. Shoot Man. Haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä men jag är ganska allmänbildad....vilket betyder att jag inte googlar särskilt oftaOskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då måste jag kontra med en fråga. Vad åker du på för ringarSkrattande

Mvh Fyren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du Tjabo,det var roligt det Tungan men inte behöver du visa upp din barnstol för det, vi förstår alla att du sitter i den, alltsomoftast, på sjön ochså ! Skrattande

Jag skrev faktiskt: Jag åker ring dagligen, ibland på två ringar och ibland på fyra ringar, men inte på sjön.

Senast ändrad av -somena- | 22 september 2009 | 14:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bry dig inte om Flipper nu Arvo, rent historiskt vet du väl att han bara vill reta upp dig, och det skall du inte utsätta dig för, blir så taskig stämning på forumet! Förresten du är ju Örlogskapten nu...GRATTISSkrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Westis ! Joodå, men det kliar i fingrarna, när någon med avsiktligt vill reta upp. Man vill på ett lämpligt sätt ge tillbaka. OK, kompis, skall följa ditt råd och inte bry mig om det. Det är en balansering om vad man skriver här, för att inte skriva något dumt, inte ens på ett skämtsamt sätt som kan reta upp någon. Sedan undrar man värför man håller på med detta. Ibland hittar man något intressant, men för min del skriver jag ochså för att uppehålla min Sveska skrivning/stavning för att ej glömma bort det helt. Nog är det så, den som vill skämma ut någon, skämmer bara ut sig själv !

Senast ändrad av -somena- | 24 september 2009 | 15:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...