Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
Coronettan

Wallas 1800B

Rekommendera Poster

Hej. Min Wallasvärmare fungerar ej. Pumpen går. Fläkten går. Burken blir varm när jag håller in startknappen. Ny servicessats inmonterat. När jag gjort som man ska så ska den röda lampan lysa men det gör den ej att varmluft ej kommer ut Vad kan det vara för fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst AKKA

Är du säker att fotogen kommer fram till brännaren? Kolla annars Wallas på motorbåtssnack Marinan.com.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej ! kolla så du har friskluftsdrag igenom brännkammaren genom att känna med handen vid avgasutsläppet , du ska känna att det fläktar lite där när du kört igång den. hade samma fenomen med min 1800b som startade men sen slocknade tvärt när glödningen försvann, felet var i mitt fall ett lager som skurit i fläktmotorn till brännkammaren. du kan se fläkthjulet om du lossar den övre kåpan som avgasslangen är infäst i. se även mitt tidigare inlägg: Brännkammarfläkt WALLAS i detta forum. Där har du specifikationerna på fläkten i fråga. lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jodå, fotogen kommer fram till kammaren. Ett fel jag gjort är att ha haft serviceluckan öppen. Det får man tydligen inte ha. När man stängt av kan höra lågan flämta till då och då efter att man har stängt av. Det verkar bli väldigt varmt när man öppnar luckan och känner på brännkammaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...