Albertina1 0 Postad 2 Augusti , 2009 Har en Mercury 30hk som tappade gnistan för några veckor sedan lämnade in den på verkstad när dom skulle felsöka gick den som en klocka!! fick tillbacka den i veckan tog en tur när vi skulle hem startade den, efter 15sekunder stendö ingen gnista!! Undrar om någon haft liknande problem ?? stator cdi eller kan det vara ett lätt fel?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koyote 0 Postad 2 Augusti , 2009 Kanske något glapp i dödmansgreppet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albertina1 0 Postad 2 Augusti , 2009 jag har haft av kabeln till reglaget och kört direkt på start motorn och den startar inte då heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jawe 0 Postad 5 Augusti , 2009 Mariner /Mercury 40 har jag och inte en gnista så långt ögat kan se. Har mätt stator. verkar vara avbrott på lågvarvslindningen. Skall nog köpa en ny stator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsMartinJ 0 Postad 31 Juli , 2023 2009-08-05 vid 19:47 skrev Jawe: Mariner /Mercury 40 har jag och inte en gnista så långt ögat kan se. Har mätt stator. verkar vara avbrott på lågvarvslindningen. Skall nog köpa en ny stator. Hej! Hur mätte du stator? Mellan vilka kablar och vad bör Ohm ligga på.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 31 Juli , 2023 Leta upp din motor och följ felsökningguiden. https://www.cdielectronics.com/wp-content/uploads/2016/12/7th-Edition-Troubleshooting-Guide_RS.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser