Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
pderiksson

Vilken båt är detta??

Rekommendera Poster

Hejsan!

jag har ett litet problem som jag vill lösa! jag har köpt en gammal båt som jag håller på att renovera:-).. förra ägaren visste inte vad detta var för båt, vilket märke alltså. Det finns inte någon typskylt eller annan märkning som jag kan se! den är 4m lång och ca 1,6m bred kan ni hjälpa mig tror ni

post-10010949-1394236042,7694_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är min Ockelbo T4. Inte ur samma vinkel, men kanske finns vissa drag åt samma håll.

post-22870-1394236043,3843_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan kul med folk som  vill ta ordning på gammla sportbåtar..

svårt att se på bilden men jag tycker den är ganska lik min.. som jag i ärlighetens namn inte heller vet vad det är förnågot (saknar skyltar) min nuvarande gissning är att min är av märket Sjöstedt

Ta och kolla in bildenra på min båt http://www.maringuiden.se/forum/;thread=297961

MVH. Stortrissen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är Daniels (pderiksson) fru som skriver. Daniel dog natten mot lördag och hann inte färdigställa sin båt. Tack för era svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill med hela mitt hjärta beklaga sorgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tusen tack! Det värmer i bedrövelsen. Vi, hans familj ska försöka färdigställa båten som han renoverat hela semestern så att vi kan uppfylla hans dröm om att hans 1-åriga son ska få åka i den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det finns något jag kan hjälpa till med. så som, svara på frågor och funderingar, eller kanske hjälpa till praktiskt med något, så får du jättegärna höra av dig.

Med Vänliga Hälsningar.

Fyren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Vi får väl se om vi stöter på problem, då får jag fråga er om råd. Men det blir nog inte gjort i sommar. Tusen tack igen för stödet! /Viktoria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser fasiken ut som en båt jag hade i ungdomens dagar,

i annonsen stod det att det var en Sjöstedt, hade aldrig hört talas om det märket för,

köpte den som röd, men blev gul,

så jag tror garanterat att det är en sådan,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...