pderiksson 0 Postad 2 Augusti , 2009 Hejsan! jag har ett litet problem som jag vill lösa! jag har köpt en gammal båt som jag håller på att renovera:-).. förra ägaren visste inte vad detta var för båt, vilket märke alltså. Det finns inte någon typskylt eller annan märkning som jag kan se! den är 4m lång och ca 1,6m bred kan ni hjälpa mig tror ni Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
real_foppa 0 Postad 2 Augusti , 2009 Hej. Det ser ut som en ockelbo båt av senare årtal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 2 Augusti , 2009 Här är min Ockelbo T4. Inte ur samma vinkel, men kanske finns vissa drag åt samma håll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pderiksson 0 Postad 2 Augusti , 2009 Ok! intressant, vet du modellen? eller kanske hur man kan ta reda på det?//Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortrissen 0 Postad 2 Augusti , 2009 Hejsan kul med folk som vill ta ordning på gammla sportbåtar.. svårt att se på bilden men jag tycker den är ganska lik min.. som jag i ärlighetens namn inte heller vet vad det är förnågot (saknar skyltar) min nuvarande gissning är att min är av märket Sjöstedt Ta och kolla in bildenra på min båt http://www.maringuiden.se/forum/;thread=297961 MVH. Stortrissen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 2 Augusti , 2009 Hej Pderiksson. Pröva med ockelboklubben, Skicka bilder till dem så kanske dom kan lista ut va det är för båt. http://www.ockelboklubben.com/http://community.praktisktbatagande.se/forums/t/8319.aspx'> Skulle vara roligt att träffa likasinnade sportbåts ägare till sjös. Senast ändrad av fyren | 02 augusti 2009 | 23:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pderiksson 0 Postad 9 Augusti , 2009 Detta är Daniels (pderiksson) fru som skriver. Daniel dog natten mot lördag och hann inte färdigställa sin båt. Tack för era svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 9 Augusti , 2009 Jag vill med hela mitt hjärta beklaga sorgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pderiksson 0 Postad 9 Augusti , 2009 Tusen tack! Det värmer i bedrövelsen. Vi, hans familj ska försöka färdigställa båten som han renoverat hela semestern så att vi kan uppfylla hans dröm om att hans 1-åriga son ska få åka i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 9 Augusti , 2009 Om det finns något jag kan hjälpa till med. så som, svara på frågor och funderingar, eller kanske hjälpa till praktiskt med något, så får du jättegärna höra av dig. Med Vänliga Hälsningar. Fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pderiksson 0 Postad 10 Augusti , 2009 Tack! Vi får väl se om vi stöter på problem, då får jag fråga er om råd. Men det blir nog inte gjort i sommar. Tusen tack igen för stödet! /Viktoria Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompus 0 Postad 26 November , 2009 Det ser fasiken ut som en båt jag hade i ungdomens dagar, i annonsen stod det att det var en Sjöstedt, hade aldrig hört talas om det märket för, köpte den som röd, men blev gul, så jag tror garanterat att det är en sådan, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser