glenn30 0 Postad 1 Augusti , 2009 hej har en evinrude 40 hk,förra ägaren sa att han inte bytt impeller nån gång o han hade den i 10 år,är det svårt att byta impeller på en 40 hk,90 talare är det,den är mörkblå,jag har bytt på massa småmotorermen det kanske är samma princip,vad kostar en ny impeller till min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 3 Augusti , 2009 Köpte en repsats för $40.95 och gjorde jobbet själv på min Johnson 40 -91:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 3 Augusti , 2009 ok,var det bara att lossa på bultarna ovanför växelhuset o dra av växelhuset eller var du tvungen att lossa axeln uppe vid motorn,impellern är minst 10 år gammal så det måste väl vara dax nu då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
czappa 0 Postad 4 Augusti , 2009 Det enda du måste lossa uppe vid motorn är växelväljar armen. Sen som du sa, lossa skruvarna till växelhuset och dra ut växelhuset med armen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser