Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Gäst Tomas

Bayliner

Rekommendera Poster

Gäst Tomas

Är Större modeller av byliners något att ha typ över 20 fot. Vad är ett rimligt pris för en bayliner från 1995 framåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gav 217 K kr för min 2355 från 95. Den är i mycket bra skick och jag är nöjd som fasen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ingo

Jag köpte en 2655 -99 för 3 månader sen. Kostade 350 tusen. Mycket välplanerad båt och välgjord. Något vindkänslig men jag är väldigt nöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vindkänsligheten får man ta om man vill ha en rymlig båt med höga fribord. När man väl lärt sig hantera båten är det inga problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tomas

Många båt sakunniga som ja snackat med påstår att bayliners är bara skräp, de är inget att ha mycket problem osv... Men här verkar ju många tycka att de e bra båtar... Givetvis är förstås ingen av de jag snackat med bayliner ägare... Själv tycker jag att bayliners är stiliga båtar och funder allvarligt på att köpa. Men ja undrar varför så mycket skit snack om dessa båtar, de måste ju bero på något..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Det e klart att det finns bättre båtar, men att gemföra en Porsche med en Skoda vore ju illa, (inget ont menad om om Skoda eller Bayliners) Klart du kan köpa en Nimbus för dubbla priset, Bayliners e kalas båt för det man betalar. Mycket båt för pengarna :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Är själv ruggigt sugen på att importera en Bayliner från staterna privat blir nog så i framtiden man verkar få otroligt mycket båt för pengarna sen så får man väl ta lite skit i hörnen oxå. Kollar man sedan på Bayliners forum i staterna så är majoriteten helnöjda med den produkt dom fått för dom pengar som betalats. Kundservice och support från Bayliners sida verkar däremot vara obefintligt. Svensk-Finsk-Norsk båt för ex antal kronor där man får sova under kapellet bredvid snurran eller samma pengar fetare båt med midicabin och groggveranda upptill och tycker man att soppan kostar för mycket så kan man ju alltid bryggsegla hehe....valet för min del är solklart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst tomasa

Har du någon information om import kostnader,skatter tullar osv till Sverige?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtarna blev enormt popupära och tillverkades i massor under 80-talet. ca 60000 båtar per år tillverkades det som mest och då blev kvaliteten sämre. från nittiotalets början fick man dock ordning på båtarna (jag kan ha fel, men jag tror att det var i samband med att Sea Ray kom in i koncernen) Jag har inte så lång erfarenhet av båtar men de gånger jag har åkt med en nordisk kvalitetsbåt har jag bara blivit övertygat att jag gjorde rätt när jag köpte amerikanskt. Jag åker hellre i en snygg, modern båt med bra prestanda än i en nordisk eka för samma pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg en 2355 1997 för c:a 275000kr vilket jag tycker verkar rimligt om båten / motorn är välskött och underhållen. Man får mycket båt för pengarna. Ex en ny V8 motor drev kostar c:a 130 - 150 kkr resten är båtpengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst tomas

Hur ska man gå till väga när man importerar än båt från usa? Ja menar så att man graderar sej så mycket som möjligt så att man inte blir blåst...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du vara helgarderad så är det bara att åka dit och kolla på båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...