Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
materik

vad göra med gammal Johnson 1958 ?

Rekommendera Poster

Hej,

Har en gammal Johnson SeaHorse CD-15 5,5hk 1958 med original tank. Se mer info på http://www.oddjobmotors.com/johnsoncollection1.htm#cd15 . En cool motor som säkert har ett samlarvärde antar jag om man gillar sånt här eller så är det bara skräp. Tycker iaf det är synd att slänga den, men jag har inget intresse av den och den tar plats. Någon entusiast som är intresserad ? Någon som samlar på sånt här ? Kanske finns det andra forum liknande sånt som finns för veteranbilar ?

Mvh Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är av den bestämda åsikten att om det bara går så skall den köras! 

Jag hjälpte sambons brorson att sätta igång en liknande snurra, en gammal Johnson Seahorse på 3,9 hk som vi tror är av samma årsmodell eller där omkring. Han hade fått den av en gammal tant som tyckte att mackapären bara tog plats där den stod.

Eftersom de här små maskinerna är tvåcylindriga är de synnerligen tystgående, av den orsaken har grabbens snurra fått smeknamn som symaskinen och gräddvispen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var finns motorn? är det int långt så kanske.........

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pröva kanske att annonsera också på Nostalgia, det är ju en tidning för folk som gillar gamla prylar!

Mvh

Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Tradera står det att den inte är startad. Borde inte intresset att komma med bud vara större om man visste att den startade?

/Micke W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt, men jag orkar inte hålla på med den. Den som köper en sån här motor gör nog det av intresse och inser att det ev. kan krävas lite meckande.

/ Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...