brommy 0 Postad 31 Juli , 2009 Johnson 2 takt V4 115 hk -98 har vi ökat tomgången (fast teknikern säger att maninte kan detta) tror även att vi höjt förtänningen genom att flytta fram den spaken manuellt.Går nu går som en klocka.Förut stannade den direkt vid gaspådrag. Kan ngt hända som inte är bra för motorn. Dessa 2 saker sitter väldigt nära varann under eller vid svänghjulet.Teknikenr vill byta hela förgasaren men han säger att det är ingen som gör det för det kostar upp till 10.000 kr.sant eller falskt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Augusti , 2009 Jag ger mig inte in i en diskussion om något är sant eller falskt. Varför detta inlägg inte får användas för pajkastning eller dyligt mot enskild person. Men jag konstaterar att det på samtliga förgasarmotorer jag hittills pillat på gått att justera tomgången på. De marginella förändringrna som varit nödvändiga har hittills inte på något sett förändrat förtändningar eller på annat sätt varit skadliga för motorernas funktion. Med anledning av vad jag ovan skrivit skulle åtminstonde jag glatt fortsätta köra med din motor. Brasklapp, under förutsättning att tändstiften inte ser ut att ha gått varken för kallt eller varmt. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser