Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
brommy

FARLIGT???

Rekommendera Poster

Johnson 2 takt V4 115 hk -98  har vi ökat tomgången (fast  teknikern säger att maninte kan detta) tror även att vi höjt förtänningen genom att flytta fram den spaken manuellt.Går  nu går som en klocka.Förut stannade den direkt vid gaspådrag. Kan ngt hända som inte är bra för motorn. Dessa 2 saker sitter väldigt nära varann under eller vid svänghjulet.Teknikenr vill byta hela förgasaren men han säger att det är ingen som gör det för det kostar upp till 10.000 kr.sant eller falskt???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ger mig inte in i en diskussion om något är sant eller falskt. Varför detta inlägg inte får användas för pajkastning eller dyligt mot enskild person.

Men jag konstaterar att det på samtliga förgasarmotorer jag hittills pillat på gått att justera tomgången på. De marginella förändringrna som varit nödvändiga har hittills inte på något sett förändrat förtändningar eller på annat sätt varit skadliga för motorernas funktion.

Med anledning av vad jag ovan skrivit skulle åtminstonde jag glatt fortsätta köra med din motor. Brasklapp, under förutsättning att tändstiften inte ser ut att ha gått varken för kallt eller varmt. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...