Janken 178 Postad 31 Juli , 2009 Tänk att sjöfartsverket kan tillåta ett sånt här sjömärke. Tänk om dom hade kört in i det! Livsfarligt! Sjösäkerheten kan väl inte sluta gälla bara för att man befinner sej på land heller? (Raholmsgrundet Alnö Sundsvall den 31/7 2009) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 31 Juli , 2009 Snygg parkering. Inte utan att man undrar vad båten gör där. Hur kom den dit? Dimma, mörker, inga solglasögon En hojt för mycke, megavåg eller kanske var den på drift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 31 Juli , 2009 Dimma? Inte en chans! Vi seglade över bukten dagen innan. 10-14 m/s och solsken. Natten var lugn, ingen dimma! Dagen efter när vi seglade hem så gick vi på andra sidan Alnön och passerar då Raholmsgrundet (Som ligger på sydpetsen av Alnö) då stod båten parkerad där Kustbevakningen kom precis då och en större fisketrålare med vinchar o grejer. http://st.nu/start/sundsvall/1.1234172 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 1 Augusti , 2009 Ibland är det svårt att läsa tonfallet i skriven tex Du måst väl ironisera. Annars Det är inget fel på sjömärket. Det står ju på land. Å där har båtarna inget att göra. Killarna måste ha varit fulla. Inget snack om den saken. Fast jag vill inte ha min försäkring i det bolaget.... borde vara en väldigt stor självrisk. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 1 Augusti , 2009 Nej jag menade inte Dimma som en allvarlig fundering. Här inne på dösnack sköjjar vi till det allt som oftast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 2 Augusti , 2009 Klart att jag ironiserar! Vad jag menar är att grundet inte, direkt, är otydligt utmärkt. Vädret var kanon hela natten och vinden blygsam, Lite dyning från eftermiddan. (Det är fortfarande ganska ljust häruppe på nätterna) Dimman var troligen invärtes hos skepparn på den båten. Varför annars lämna båten där uppe på klippan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 31 Oktober , 2009 Den allsmäktige Kalman kan genom att titta på en bild ge oss svaret till vad som egentligen hände. Jävligt bra gjort av dig. för du spekulerar väl inte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst KriK Postad 1 November , 2009 Kan ju eventuellt kanske varit fel zoom inställd på plottern. Man vet ju inte om de var på väg till Danmark och ville se hela sträckan samtidigt på femtummarn! Det som inte syns finns inte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 1 November , 2009 Åh..tack styrbjrn för det fina epitetet. Det värmde Fast du är dålig på att stava. Det heter allvetande och inte alls mäktig Å inte vet jag vilken tå du känner att jag skulle ha trampat på. Fast jag tror du har snubblat och slagit i tån själv. Du måste vara lång och långt mellan tåna och hjärnan eftersom det tog två månader att reagera. Men bättre sent än aldrig? Hälsningar, Kalman Senast ändrad av Kalman | 01 november 2009 | 23:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser