fyren 0 Postad 31 Juli , 2009 Hej på er. Jag har precis införskaffat mig en Ockelbo T14 med en 30hk Johnson i aktern. Jag har några frågor. På gashandtaget ( eller vad det heter ) sitter det en skruv längst fram på kortsidan. Kolla bilden Vad är det till för? Har bara provkört båten 1 gång, och då släppte handgas-spaken så jag fick sänka gasen bak på motorn. Handgasen går trögt och glappar, Jag har skruvat isär detta och dragit åt skruven som håller själva handgas-spaken. Men det går trögt och känns inte bra. Vad kan jag göra. Var kan jag få tag på en knopmätare till båten? Tack på förhand. P.S Imorgon skall båten provköras. Så håll i Hatten Senast ändrad av fyren | 31 juli 2009 | 21:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 1 Augusti , 2009 Hej igen. Nehe, ingen som har kuskap om det jag frågade. Vet någon var man kan köpa en knopmätare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Totto 0 Postad 1 Augusti , 2009 En trycklogg som mäter farten är en billig och enkel installation (monteras på akterspegeln). Alla båttillbehörs affärer ex. watski etc. lagerför detta. Vill du handla online är hjärtmans ett alternativ. lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Augusti , 2009 En handburen GPS är väl det enklaste om du vill veta hur fort du färdas. Då vet du också alltid var du är. tommy Senast ändrad av toaen | 02 augusti 2009 | 05:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 2 Augusti , 2009 Det som är viktigare än att mäta hastigheten är att få ordning tekniskt på din nya båt. Reglagen verkar inte helt pålitliga och går trögt. Börja med att göra i ordning dem så att de går lätt. Eventuellt får du lägga några kronor på nya reglagevajrar alternativt nytt reglage. Se även över så nödstoppsfunktioner finns/fungerar. Koll även upp styrning så den är hel och går att lita på. Till det positiva är att man lär känna sin båt väl och att den funkar perfekt när man verkligen vill åka båt. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 2 Augusti , 2009 Jag tackar för de svar jag fått. Var sitter nödstopp? Går det att smörja upp vajrarna till teleflex och styrning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 2 Augusti , 2009 Jag har själv exakt det reglaget på bilden. Skruven där framme är för att reglera trögheten i gashandtaget. Det bakre reglaget är för att gasa när du har neutralen i. Jag använder den bara när jag ska starta båten, då drar jag upp den lite så den får bra med gas direkt när jag vrider om nyckeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 2 Augusti , 2009 Tack så mycket.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser