Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
Summertime

Bayliner 2152 Capri...........

Rekommendera Poster

Hej bröder.... Har hittat något som tilltalar mig väldigt mycket. Mitt emot vår båt ligger en Bayliner 2152 Capri - 88 ( tror jag ) med 350 / V8 - Penta SX-drev. Skulle vilja höra lite erfarenheter från ägare till en så'n båt.... Pris, fart, soppaförbrukning, problem, fallgropar o.s.v..... Är dock inte intresserad av att läsa någon skitkastning till höger och vänster, utan bara få höra erfarenheter från ägare av dessa båtar. MVH Kent :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Berra

En båt till billigt pris..... Kort o godt!!! Har själv jänkar båt (Wellcraft) o e helnöjd med båten, den e från 96, så barnsjukdomerna e inte så omfattande som det e på 80 talare. Her e det skiked som avgör priset, hur bra e motorn, sitter alla luckor fast osv. Problemerna kan va omfattande, men då speglas det ofta i priset! Läckande bensintankar, ruttna durkar, o annat smått o godt e vanligt. Om båten e importerad effter juni-98 så ska den va CE-märkt Räkna med ca 30liter/timme vid marschfart, o ca 80 liter vid fullt ös. Pris ????? Hoppas att det va till någon nytta Lycka till :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stefan Johansson

Hej, En -88 i normalt skick ligger väl runt 100-110 tusen, hur mycket V8 påverkar vet jag inte, normalt sitter en 4:a på 130 hk i den modellen. Om du är händig sliter du ut mattan som troligtvis är rätt ofräsch vid det här laget och lägger egen teak i båten. Oslagbart. Skrovet ger hög toppfart i förhållande till given motoreffekt, vilket också leder till vettig förbrukning. Tänk dock på att detta beror på ett ganska platt skrov och då är det inte lika lämpligt i grövre sjö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...