Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
glenn30

evinrude 50 hk

Rekommendera Poster

hej köpte igår en öckeröeka,en styrpulpet med en 40 hk evinrude som jag o grannen tänkte ha lite skoj med o åka lite ringar mm efter med barnen,nu till problemet,den har stått ett år,ägaren sa att det är nåt fel på startmotorn för den bara klickar,vad kan då detta vara,kan man prova att koppla direkt ström på startmotorn,sen undrar jag om nån vet nån bra firma som säljer beg startmotorer isåfall,tror motorn är en mitten/sent -90 talare,skulle vart roligt att få iordning den.

Senast ändrad av glenn30 | 01 augusti 2009 | 09:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd sök-funktionen i forumet, ska finnas gamla trådar i ämnet startmotor. Går motorn i övrigt? (dvs om du drar igång den med snöre?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen,det var visst en 40 hk evinrude,vet inte varför jag sa 50,det verkar ju vara ganska många som felet ligger i kolen eller solonoiden eller tändningsnyckel,så jag ska prova koppla på direktström på den så får vi se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så nu har jag vart o provstartat den med startgas o den gick igång direkt o startmotorn gick men ibland vill liksom startmotorn typ slira o dra runt motorn långsamt men ibland snurrar den bra,vad kan det vara då,är det startmotorn,bara att köpa en ny,eller kan det vara kolen,isåfall går dessa att köpa nya o byta.glenn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...