unot 1 Postad 31 Juli , 2009 I går blev det klart med båtköpet. Efter att ha tittat på några Nidelv 24, en Skilsö 23 samt en äldre Joda 24 Tur förstod jag att med små pengar blev det mycket att slipa och lacka. med aningen mer slantar blev båten i bättre skick. Inget konstigt med det. Det blev en Nidelv 24 byggd 1991. Det verkar som om den skiljer sig något från äldre Nidelv 24or. Det finns en hardtopp på båten och en Yanmarmotor på 52 hk. Jag har sökt finna texter och bilder på Nidelv 24 som är byggda 1991 och yngre utan resultat. Båten skall jag hämta fredag nästa vecka, det skall bli spännande. Båt i denna storlek har jag inte haft eller kört på 25 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 31 Juli , 2009 Grattis, alltid spännande att köpa nytt. Hoppas du får mycket glädje av din nya båt. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 31 Juli , 2009 Kul och grattis ! Hoppas du får några turer i sommar/höst med den nya pärlan. Tror du kommer bli nöjd, har inte själv erfarenheter av Nidelv men många som har säger att det är riktigt bra båtar så än en gång grattis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Augusti , 2009 Grattis till din nya båt, var själv och tittade på många nidelv 24.or för 3 år sedan när jag skulle skaffa snipa, mycket fina och välplanerade båtar, går bra i sjön också. För min del så dök det upp en Westfjord 26 under mitt letande som jag inte kunde motstå, men det är en annan historia. Önskar dig mång fina båtturer nu när medelhavsvärmen är på väg enl. prognosmakarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 1 Augusti , 2009 nu när medelhavsvärmen är på väg enl. prognosmakarna ÄR det SANT? äntligen...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Augusti , 2009 jajemen, har läst detta i tidningen i aftonbladet på nätet, det var mitt emellan ett antal artiklar om semestersex och hur man skall gå ner 12 kilo på 9 timmar, sen fick jag också reda på vad min bil var värd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Totto 0 Postad 1 Augusti , 2009 STORT grattis, det är en härlig snipa du valt, kollade själv på en sådan. tyvärr stämmer den dock dålig med min nuvarande båtplats som ligger fem min. cykelväg från bostaden. nästa gång så kanske det blir en Nidelv 24.. eller om drömmarna får bestämma en Sandvik 945.......:-0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser