dinoo 0 Postad 31 Juli , 2009 Hej, har en Formula med en Kad 44 disel motor har ägt båten sedan -06. i maj i år så lämnade jag in båten på service där de konstaderade att topplocket måste renoveras det gjorde vi. Båten är kvar på verkstan efter detta eftersom den inte kan komma upp mer än 8-10 knop efter detta. enligt dem så felsöker dem än men hittar inget fel!! Nu har de två grejer kvar de ska testa och det är turbon samt diselpumpen... Finns det någon här inne som kan ge mig tips när det gäller detta börjar känna mig väldigt irriterad från denna marinan verkstaden som inte verkar ha så bra koll, de har haft båten hos sig sedan maj i år och säsongen börjar ta slut. är tacksam för alla tips! hälsningar / daniel Senast ändrad av dinoo | 31 juli 2009 | 12:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 5 Augusti , 2009 Är det en verkligen en Volvo Penta verkstad du har anlitat. Om man kopplar in Vodiaverktyget eller VP 2000, får man ju ut alla värden för felsökning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 5 Augusti , 2009 Varför behövde de renovera toppen? Nyfiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 5 Augusti , 2009 Har en kad 42:a och fick ett liknande fel förra året. Båten gick endast i 8-knop. Syntomen då var att även om jag gav full gas så ökade ej varvet, Nålen stannade på ca 2200r7min. Mitt fel då var att insugningsröret på laddlufrkylaren var loss. Motorn fick ej luft . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saltoe31 0 Postad 7 Augusti , 2009 Kan det vara så enkelt att det är fel på det elektronista gas/växelreglaget.Hörde om en båtägare som fått köra hem i 8 knops fart trots att han hade fullgas på sin KAD44.Problemet försvann efter att reglaget kabibrerades enligt instruktion i instruktionsboken. Dina motormekar kanske inte är så vana vid dessa elektroniska komponenter.Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser